×
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA DATA DE 30.06.2023

    Numărul total de dosare constituite la finalul S1 2023 a ajuns la 422, dintre care 418 au fost formate în relația cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor au fost constituite 4 dosare. Comparativ, în primele șase luni ale anului 2022 s-au format 333 dosare, ceea ce înseamnă o creștere de aproximativ 27% în anul curent. Dintre dosarele formate în acest an, 95% s-au încheiat cu împăcarea părților, fiind cel mai mare procent de negocieri reușite din toată activitatea semestrială a CSALB. Astfel, 339 s-au finalizat printr-o hotărâre (părțile au acceptat soluția propusă de conciliator), alte 62 dosare aflându-se în curs de procesare/negociere. În 18 dosare, una dintre părți a refuzat soluția propusă de conciliator, iar în 3 dosare una dintre părți s-a retras. (mai mult…)

    Continuare
  • Cereri conforme CSALB 2023

    Raport de activitate CSALB la data de 31.03.2023

    Datele statistice arată că numărul de consumatori care s-au adresat CSALB în perioada T1 2023 a cunoscut o creștere în anul curent (aproximativ 23%) în raport cu T1 2022. Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate (prin hotărâri sau prin înțelegere amiabilă după sesizarea CSALB), rezultatele la sfârșitul T1 al acestui an sunt cu 20% mai bune față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind în creștere atât numărul de dosare constituite, precum și numărul soluționărilor amiabile directe dintre părți (dar după sesizarea CSALB). (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.12.2022

    CSALB a demonstrat, de-a lungul celor 7 ani de activitate, faptul că această nouă paradigmă – un mod alternativ de soluționare a diferendelor – este avantajoasă pentru consumatori și comercianți deopotrivă. Posibilitatea implicării ambelor părți în schimbarea anumitor caracteristici ale unui cadru contractual semnifică începutul formării, la nivel social, a unei imagini diferite cu privire la contractele/serviciile bancare. Se constată posibilitatea înțelegerii și a creșterii încrederii reciproce a părților, acest fapt semnificând printre cele mai importante câștiguri/avantaje pe care procedurile SAL le-au adus de-a lungul anilor, iar rezultatele statistice întăresc această idee: de la începutul activității, peste 2.550 de cazuri s-au încheiat cu împăcarea părților, mijlocită de unul dintre conciliatorii CSALB. La acest reper statistic se adaugă peste 1.500 de soluționări amiabile între părți, după ce consumatorul a sesizat Centrul SAL Bancar. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA DATA DE 30.09.2022

    În primele 9 luni din an băncile au înregistrat cel mai mic procent de cereri respinse și cel mai mare număr de înțelegeri directe. Astfel, cererile respinse fără un motiv justificat se cifrează la 4,7% din totalul cererilor, iar numărul soluționărilor directe (după sesizarea CSALB) s-a triplat față de perioada similară din 2021. Astfel, în primele trei trimestre ale anului, 823 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2021 (creștere cu 85%) când, în aceeași perioadă de timp, 445 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. În primele trei trimestre ale anului au fost închise 102 de procese în instanță, pentru că părțile au dorit și au reușit să găsească o soluție amiabilă în cadrul CSALB. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT privind activitatea de SOLUȚIONARE ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR la data de 30.06.2022

    În primele șase luni din 2022, 504 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2021 (creștere cu peste 60%) când, în aceeași perioadă de timp, 314 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. Începând cu T1 2020 și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru probleme legate de serviciile de plată și emiterea de monedă electronică. CSALB a primit 6 astfel de solicitări în perioada de referință, însă instituțiile financiare cărora le erau adresate au refuzat 5 dintre ele, o singură cerere fiind transformată în dosar și finalizată cu hotărâre. (mai mult…)

    Continuare
  • Raport de activitate CSALB la 31.03.2022

    Datele statistice arată că numărul de consumatori care au adresat o cerere CSALB în T1 2022 (716 consumatori) a cunoscut o evoluție cu peste 10% în raport cu perioada similară a anului 2021 (644 consumatori). Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate prin hotărâri, rezultatele la sfârșitul perioadei de referință a acestui an sunt cu aproximativ 60% mai bune față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind în creștere atât numărul de cereri primite, precum și numărul dosarelor de conciliere formate. (mai mult…)

    Continuare
  • Raport de activitate CSALB la 31.12.2021

    Anul 2021 s-a încheiat cu 2.525 cereri transmise de consumatori, 555 de dosare formate (447 hotărâri) și 280 de soluționări amiabile (între comercianți și consumatori) după sesizarea CSALB. Concilierea intermediată de CSALB trebuie să devină prima opțiune a unui consumator atunci când are de rezolvat o problemă în raport cu comercianții din sistemul financiar-bancar, în detrimentul acțiunilor promovate în instanțele de judecată ori al altor metode contencioase de rezolvare. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.09.2021

    Datele statistice arată că numărul de consumatori care s-au adresat CSALB s-a menținut la aproximativ același nivel ca și în perioada similara a anului 2020 (perioada T1 – T3 2020 s-a aflat în perioada ascendentă a pandemiei și, din această cauză, au existat și săptămâni cu număr record de cereri > 100). Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate prin hotărâri, rezultatele la sfârșitul perioadei T1 – T3 a acestui an sunt cu 32% mai bune față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind în ușoară scădere atât numărul de cereri primite, precum și numărul dosarelor de conciliere formate. Creșterea se materializează însă din perspectiva numărului de dosare soluționate efectiv și finalizate printr-o hotărâre/prin împăcarea părților (ca efect al creșterii vitezei de procesare și a disponibilității de negociere a părților). (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.06.2021

    În primele șase luni din 2021, 314 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2020 (creștere de 14%) când, în aceeași perioadă de timp, 276 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. Numărul de cereri înregistrate în perioada S1 2021 (1.229 de cereri) se menține la un nivel aproximativ egal cu perioada S1 2020. Din totalul cererilor primite până la finalul S1 2021, 781 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile. Chiar dacă numărul de dosare constituite în S1 2021 e mai mic în comparație cu perioada similară a anului trecut, observăm o creștere a numărului de dosare soluționate efectiv (ca efect al creșterii vitezei de procesare) și finalizate prin împăcarea părților. Astfel, la finalul S1 2021 se înregistrează 211 hotărâri și doar 12 încheieri (raport de 95% hotărâri vs 5% încheieri), în comparație cu situația de la finalul S1 2020, când se înregistrau 116 hotărâri și 19 încheieri (raport de 86% hotărâri vs 14% încheieri). Această evoluție denotă o creștere a disponibilității părților de a negocia, precum și o accelerare a procesului efectiv de negociere, derulat de către conciliatorii CSALB. (mai mult…)

    Continuare