-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.06.2024
- iul. 17, 2024
- In Rapoarte CSALB
În prima jumătate a anului 2024 românii au trimis aproape 1.900 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în prima jumătate a anului 2023.
Numărul dosarelor de negociere (cereri acceptate de bănci) a ajuns la 524, în creștere cu 24% față de S1 2023. Creșterea este și mai mare în cazul hotărârilor (+31%). Au fost 444 de împăcări între consumatori și bănci, după acceptarea soluției propuse de conciliatori de către ambele părți. Scăderea numărului de soluționări directe (172 de cazuri vs 290 cazuri în S1 2023) și creșterea numărului de dosare arată faptul că în prima jumătate a acestui an băncile au preferat să rezolve mai multe probleme semnalate de propriii clienți în cadrul CSALB decât chemându-i pe aceștia la bancă, pentru o rezolvare directă. (mai mult…)
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.03.2024
- apr. 17, 2024
- In Rapoarte CSALB
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.12.2023
- feb. 09, 2024
- In Rapoarte CSALB
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30 SEPTEMBRIE 2023
- oct. 18, 2023
- In Rapoarte CSALB
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA DATA DE 30.06.2023
- iul. 21, 2023
- In Rapoarte CSALB
-
Raport de activitate CSALB la data de 31.03.2023
- apr. 24, 2023
- In Rapoarte CSALB
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.12.2022
- feb. 01, 2023
- In Rapoarte CSALB
-
RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA DATA DE 30.09.2022
- oct. 19, 2022
- In Rapoarte CSALB
În primele 9 luni din an băncile au înregistrat cel mai mic procent de cereri respinse și cel mai mare număr de înțelegeri directe. Astfel, cererile respinse fără un motiv justificat se cifrează la 4,7% din totalul cererilor, iar numărul soluționărilor directe (după sesizarea CSALB) s-a triplat față de perioada similară din 2021. Astfel, în primele trei trimestre ale anului, 823 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2021 (creștere cu 85%) când, în aceeași perioadă de timp, 445 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. În primele trei trimestre ale anului au fost închise 102 de procese în instanță, pentru că părțile au dorit și au reușit să găsească o soluție amiabilă în cadrul CSALB. (mai mult…)
-
RAPORT privind activitatea de SOLUȚIONARE ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR la data de 30.06.2022
- iul. 20, 2022
- In Rapoarte CSALB
În primele șase luni din 2022, 504 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală – soluție acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2021 (creștere cu peste 60%) când, în aceeași perioadă de timp, 314 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. Începând cu T1 2020 și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru probleme legate de serviciile de plată și emiterea de monedă electronică. CSALB a primit 6 astfel de solicitări în perioada de referință, însă instituțiile financiare cărora le erau adresate au refuzat 5 dintre ele, o singură cerere fiind transformată în dosar și finalizată cu hotărâre. (mai mult…)