×
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.06.2021

    În primele șase luni din 2021, 314 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este mai bună decât cea din 2020 (creștere de 14%) când, în aceeași perioadă de timp, 276 români s-au aflat într-una dintre aceste două situații. Numărul de cereri înregistrate în perioada S1 2021 (1.229 de cereri) se menține la un nivel aproximativ egal cu perioada S1 2020. Din totalul cererilor primite până la finalul S1 2021, 781 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile. Chiar dacă numărul de dosare constituite în S1 2021 e mai mic în comparație cu perioada similară a anului trecut, observăm o creștere a numărului de dosare soluționate efectiv (ca efect al creșterii vitezei de procesare) și finalizate prin împăcarea părților. Astfel, la finalul S1 2021 se înregistrează 211 hotărâri și doar 12 încheieri (raport de 95% hotărâri vs 5% încheieri), în comparație cu situația de la finalul S1 2020, când se înregistrau 116 hotărâri și 19 încheieri (raport de 86% hotărâri vs 14% încheieri). Această evoluție denotă o creștere a disponibilității părților de a negocia, precum și o accelerare a procesului efectiv de negociere, derulat de către conciliatorii CSALB. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.03.2021

    Interesul consumatorilor față de CSALB a crescut față de anul trecut (chiar și în actualele condiții de pandemie). Rezultatele la sfârșitul T1 al acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut sunt cu aproximativ 20% mai bune la nivel de cereri înregistrate. Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate (prin hotărâri sau prin înțelegere amiabilă după sesizarea CSALB) situația este similară cu cea de anul trecut. T1 2021 are o situație medie lunară mai bună decât media anului 2020 în ceea ce privește numărul de cereri și mai bună decât media T1 2020 în ceea ce privește cazurile soluționate amiabil direct de părți, după sesizarea Centrului. La finalul T1 2021, procentul de dosare încheiate cu o hotărâre în urma negocierilor (în care părțile au acceptat soluția propusă de conciliator) este de 94% vs. 6% încheieri (cazurile în care părțile nu s-au împăcat). (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.12.2020

    În anul 2020 CSALB a împlinit 5 ani de la înființare. În acest timp CSALB a adus cu sine o paradigmă nouă, atât pentru bănci, cât și pentru consumatori. Concilierea intermediată de CSALB trebuie să devină prima opțiune a unui consumator atunci când are de rezolvat o problemă în raport cu comercianții din sistemul financiar-bancar, în detrimentul acțiunilor promovate în instanțele de judecată ori al altor metode contencioase de rezolvare. Implicarea activă a ambelor părți în negocierea contractului, asistată de un expert independent, conciliatorul, a conturat începutul schimbării modului în care erau și încă mai sunt percepute contractele și relațiile comerciale sau serviciile bancare. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.09.2020

    Interesul consumatorilor față de CSALB este mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, inclusiv ca efect al dificultăților financiare generate de pandemie. Rezultatele la sfârșitul T3 al acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut sunt cu 23% mai bune la nivel de cereri înregistrate. Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate (prin hotărâri sau prin înțelegere amiabilă după sesizarea CSALB) situația este asemănătoare cu cea de anul trecut, fiind în scădere în cazul dosarelor de conciliere formate, dar în creștere din perspectiva înțelegerilor amiabile (directe) dintre instituțiile financiar-bancare și consumatori. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.06.2020

    În primele șase luni din 2020, 276 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărârea finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Situația este similară cu cea din 2019 când, în aceeași perioadă de timp, 287 români s-au aflat în una dintre aceste două situații. Totodată, începând cu T1 2020, și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru probleme legate de serviciile de plată și emiterea de monedă electronică. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.03.2020

    Aproape 550 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile. Față de aceeași perioadă din 2019, creșterea cererilor este de aproximativ 10%. Din totalul cererilor primite în T1 2020, 445 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 96 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile. (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 31.12.2019

    Anul 2019 s-a încheiat cu 2.117 cereri transmise de consumatori, 664 de dosare formate și 233 de soluționări amiabile (între comercianți și consumatori) după sesizarea CSALB. (mai mult…)

    Continuare
  • Raport de activitate CSALB la 30.09.2019

    Primele trei trimestre ale anului 2019 reflectă o evoluție constantă a activității Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Cererile înregistrate până la finalul T3 2019 arată o creștere de 130% în raport cu numărul cererilor înregistrate în întreg anul trecut. În ceea ce privește formarea dosarelor, în cele trei trimestre au fost formate 95% din dosarele constituite în tot anul 2018. O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB. Părțile au încheiat peste 183 de astfel de înțelegeri până în prezent, față de numai 97 de înțelegeri în tot anul anterior (2018). (mai mult…)

    Continuare
  • RAPORT DE ACTIVITATE CSALB LA 30.06.2019

    Pentru al patrulea an consecutiv, în activitatea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se înregistrează creșterea numărului de cereri și de dosare de conciliere formate. Rezultatele la jumătate de an sunt, în 2019, mai bune decât în toți anii precedenți (cererile de anul acesta ar putea depăși dublul numărului înregistrat anul trecut). În ceea ce privește formarea dosarelor, la jumătatea anului au fost formate 63% din dosarele pe tot anul 2018. O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB. Părțile au încheiat peste 100 de astfel de înțelegeri în S1, mai multe decât în tot anul trecut. (mai mult…)

    Continuare