×
  • În atenția consumatorilor care completează cereri de intrare în negociere cu banca/IFN-ul!

    1. Pentru ca banca/IFN-ul să poată analiza cererea dumneavoastră, vă rugăm să completați fiecare rubrică din cerere, să prezentați într-o manieră concisă situația de fapt, să precizați în mod expres care este solicitarea dumneavoastră, iar în acest sens să atașați cererii documentele justificative (ex: Foto-copii ale actelor care demonstrează diminuarea veniturilor, creșterea cheltuielilor, dovezi ale erorilor/problemelor reclamate, documente medicale etc).
    2. De asemenea, vă rugăm să ne transmiteți date de contact (e-mail/telefon) valide și să vă asigurați că puteți fi contactați pe acestea. Prin verificarea adresei de e-mail vă asigurați de faptul că veți observa la timp informațiile nou-venite de la bancă și/sau conciliator. Tot prin e-mail vă dați acordul cu privire la conciliator și soluția propusă de acesta, iar în unele cazuri trebuie să răspundeți prin transmiterea unor documente suplimentare. În cazul în care nu răspundeți, cererea poate fi clasată și dosarul poate fi închis cu mențiuntea ”consumator retras”.
    3. Vă reamintim că cererile privind radierea/ștergerea din Biroul de Credit nu pot face obiectul unei negocieri în cadrul CSALB. Vă recomandăm să vă adresați direct băncilor/IFN-urilor pentru această solicitare!
    Continuare
  • Informare CORONAVIRUS, 20 OCTOMBRIE 2020

    În contextul pandemiei de Coronavirus (COVID-19), CSALB recomandă consumatorilor și persoanelor juridice să evite pe cât posibil deplasarea la sediul Centrului în scopul protecției sănătății tuturor celor implicați. Reamintim că cererile pot fi transmise inclusiv online, prin aplicația dedicată, accesibilă pe pagina www.csalb.ro sau prin email la adresa office@csalb.ro. De altfel, peste 90% dintre cererile primite de CSALB sunt transmise prin aplicația online și via email. Vom actualiza aceste informații în funcție de evoluția pandemiei. (mai mult…)

    Continuare
  • CONFERINȚĂ CSALB – FACULTATEA DE DREPT, 19 NOIEMBRIE 2019

    CSALB organizează conferința anuală, cu tema: ”CSALB, punct de convergență în relația consumatorilor cu băncile”. Evenimentul care îl are ca invitat special pe Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR, va avea loc la Facultatea de Drept (Sala Constantin Stoicescu), pe data de 19 noiembrie 2019, începând cu ora 10.00. (mai mult…)

    Continuare
  • SCHIMBAREA REPREZENTANTULUI ANPC ÎN COLEGIUL DE COORDONARE AL CSALB

    Începând cu data de 19.08.2019, a fost desemnată doamna Mihaela Irina Ionescu – Secretar General în cadrul ANPC, să reprezinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în Colegiul de Coordonare din cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. Doamna Mihaela Irina Ionescu îl înlocuiește în această funcție pe domnul Constantin Tudorel Motrescu.

    (mai mult…)

    Continuare
  • Conferință CSALB – Facultatea de Drept, 15 noiembrie 2018

    CSALB organizează conferința anuală , cu tema : Soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul financiar-bancar – de la deziderat la realitate. Evenimentul care îl are ca invitat special pe Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR, va avea loc la Facultatea de Drept, pe data de 15 noiembrie 2018, începând cu ora 10.00. (mai mult…)

    Continuare
  • INFORMARE CU PRIVIRE LA NOUL PREȘEDINTE CSALB

    De la 1 noiembrie 2017, noul președinte al Colegiului de Coordonare a Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar este doamna Luminița Malanciuc – reprezentantul Asociației Române a Băncilor în Colegiul de Coordonare a CSALB. (mai mult…)

    Continuare
  • Conferința ”Soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar-bancar”

    CSALB și Facultatea de Drept București au organizat, în data de 5 octombrie 2017, Conferința pe tema “Soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar-bancar”

    (mai mult…)

    Continuare
  • Informații utile pentru consumatori despre procedurile SAL

    CSALB face unele clarificări referitoare la cele două proceduri pe care le administrează: procedura de soluționare alternativă finalizată cu propunerea unei soluții – Concilierea – și procedura de soluționare alternativă finalizată cu impunerea unei soluții – Arbitrajul. (mai mult…)

    Continuare
  • COMUNICAT DE PRESĂ ÎN ATENȚIA CONSUMATORILOR DE SERVICII FINANCIAR-BANCARE

    În urma analizei solicitărilor formulate de către clienții care se adresează Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în contextul demersului nostru imparțial de a contribui la educația financiară a consumatorilor, formulăm următoarele recomandări (mai mult…)

    Continuare