Cum te poate ajuta CSALB?
Avem două proceduri pentru tine:
- PROPUNEREA UNEI SOLUȚII (CONCILIERE): procedura se finalizează după ce părțile au acceptat soluția propusă de conciliator prin Nota de Soluționare. Termenul în care părțile pot accepta/refuza soluția este de 15 zile de la comunicare. Părțile se pot retrage oricând din procedură.
Notă: Între 2016 și 2019, majoritatea consumatorilor (persoanele fizice), cât și băncile/IFN-urile, au preferat această procedură de soluționare a litigiilor.
- IMPUNEREA UNEI SOLUȚII (ARBITRAJUL): procedura se finalizează prin pronunțarea unei soluții care este obligatorie pentru ambele părți. Procedura este similară celei din instanțele de judecată, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, și se pot fixa de comun acord. Părțile nu se pot retrage din procedură.
Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.
Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instanțele de judecată și cu costuri reduse pentru persoanele juridice.
Pentru persoanele fizice procedurile sunt gratuite, fiind prezentate în secțiunea destinată persoanelor fizice/consumatorilor.
Pașii pentru conciliere
Pașii pentru arbitraj
Care sunt pașii?
Beneficiarii/Persoanele juridice care acceseaza serviciile reglementate de Legea nr. 209/2019 și Legea 210/2019 și care sunt nemulțumiți de modul în care au fost efectuate serviciile de plată ori în cazurile de încălcare de către emitenții de monedă electronică a dispozițiilor legale, formulează o cerere către furnizorii acestor servicii și, dacă nu sunt stisfăcuți/satisfăcute de răspunsul primit, atunci vor urma pașii de mai jos…
Formulare cereri
Descărcați cererea, o completați (în limba română sau în limba engleză) și o transmiteți la adresa de e-mail [email protected].