×
  • Diferența dintre un proces în instanță și o conciliere

    Episodul 6 din campania: Ce vor să știe românii despre negocierea cu banca?

    Care este diferența între un proces în instanță și un caz soluționat @CSALB? Este posibilă negocierea cu banca pentru cazuri care nu sunt grave din punct de vedere social sau medical? (mai mult…)

    Continuare
  • Pot negocia la CSALB cu mai multe bănci si pe mai multe contracte?

    Episodul 5 din campania: Ce vor să știe românii despre negocierea cu banca? @Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) Pot intra consumatorii în negociere cu mai multe bănci? Pot face cereri pentru negocierea mai multor contracte? Dacă sunt girant pentru cineva care nu-și mai plătește ratele pot veni către CSALB? (mai mult…)

    Continuare
  • Pot verifica la CSALB legalitatea clauzelor din contractul de credit?

    Pot verifica in cadrul CSALB legalitatea unor clauze din contract? Care sunt motivele pentru care consumatorii pot cere o negociere cu banca sau IFN-ul in cadrul CSALB? Episodul 4 din campania: Ce vor să știe românii despre negocierea cu banca? CSALB derulează o mini-campanie de informare a consumatorilor despre beneficiile concilierii cu băncile și IFN-urile. Prin intermediul conciliatorilor și reprezentanților Centrului răspundem la cele mai frecvente întrebări pe care le primim de la voi. Într-o serie de 6 episoade vei afla: ✅cum te poți adresa CSALB? ✅ce probleme cu banca/IFN-ul își pot găsi rezolvarea? ✅ce soluții ai putea primi? (mai mult…)

    Continuare
  • Pot negocia cu banca ștergerea din Biroul de Credit?

    Pot obține printr-o cerere către CSALB ștergerea din Biroul de Credit? Pot negocia cu banca dacă sunt în procedură de executare silită ? Episodul 3 din campania: Ce vor să știe românii despre negocierea cu banca? CSALB derulează o mini-campanie de informare a consumatorilor despre beneficiile concilierii cu băncile și IFN-urile. Prin intermediul #conciliatorilor și reprezentanților Centrului răspundem la cele mai frecvente întrebări pe care le primim de la voi. Într-o serie de 6 episoade vei afla: ✅cum te poți adresa #CSALB? ✅ce probleme cu banca/IFN-ul își pot găsi rezolvarea? ✅ce soluții ai putea primi?  (mai mult…)

    Continuare
  • Pot negocia cu banca o conversie a CHF la cursul istoric?

    CE VOR SĂ ȘTIE ROMÂNII DESPRE NEGOCIEREA CU BANCA (VIDEO 2). Pentru a veni în întâmpinarea românilor într-o perioada dificilă, de pandemie, în care problemele financiare se înmulțesc, CSALB și-a propus să răspundă, prin intermediul conciliatorilor săi, la o serie de întrebări primite de la consumatori. Într-o serie de 6 episoade, vom afla, printre altele, cum te poți adresa CSALB, cu ce probleme, ce soluții ai putea primi și cât de importantă este înțelegerea amiabilă cu banca sau IFN-ul. (mai mult…)

    Continuare
  • Ce vor să știe românii despre negocierea cu banca?

    CSALB derulează o mini-campanie de informare a consumatorilor despre beneficiile concilierii cu băncile și IFN-urile. Prin intermediul #conciliatorilor​ și reprezentanților Centrului răspundem la cele mai frecvente întrebări pe care le primim de la voi. Într-o serie de 6 episoade vei afla: ✅cum te poți adresa #CSALB​ ✅cu ce probleme ✅ce soluții ai putea primi
    (mai mult…)

    Continuare
  • [Video] Atenție la costurile amânării ratelor la credite! Recomandările CSALB

    Amânarea ratelor la creditele contractate până pe data de 30 martie 2020 este posibilă și în acest an. Pe fondul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19 Guvernul a decis emiterea a două ordonanțe în 2020 (OUG 37 și OG 227), prin care devine posibilă amânarea ratelor datorate băncilor și IFN-urilor de consumatorii afectați prin diminuarea veniturilor. Aproximativ 560.000 de debitori au beneficiat până acum de moratorii legislative și private, adică 14,7% din totalul creditelor acordate de sectorul bancar. Deoarece amânarea plății ratelor produce o serie de consecințe, care pot fi nefaste pentru consumatori, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) le sugerează acestora o serie de recomandări.

    Continuare
  • Ce a făcut un consumator pentru ca banca să-i șteargă datoria de 43.000 CHF

    Alina Radu, conciliatrul care s-a ocupat de acest dosar în cadrul CSALB: Am apreciat în acest caz faptul că banca a analizat cu atenție motivațiile consumatorului. Asta ar fi și recomandarea către bănci, în general: reprezentanții care participă la negocieri în cadrul CSALB trebuie să aibă răbdare cu solicitările, dar și cu nevoile consumatorului. În plus, să cunoască foarte bine speța și particularitățile cazului atunci când propun o soluție, cu atât mai mult cu cât unul dintre principiile concilierii este particularitatea cazurilor și a soluțiilor propuse în urma negocierilor. (mai mult…)

    Continuare
  • Băncile recomandă clienților negocierea în cadrul CSALB II

    În același contex în care BCR, BRD și Banca Transilvania și-au îndrumat clienții să apeleze la conciliere, ING, Raiffeisen și CEC Bank prezintă avantajele negocierii în comparație cu instanțele de judecată. (mai mult…)

    Continuare