×
  • Băncile din România oferă unul dintre cele mai moderne și performante sisteme de plăți din lume

    Sistemul bancar din România este printre cele mai moderne și performante din întreaga lume, spune Radu Ghețea în cadrul podcasturilor găzduite de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Serviciile de plată electronice, prin card sau QR code, oferă consumatorilor acces la cele mai sigure tehnologii, însă băncile ar trebui să-și simplifice mai mult contractele de creditare, iar informația care ajunge la consumatori să fie filtrată, afirmă Valeriu Stoica. În al 12-lea și ultimul episod, din sezonul 4 #PodcasturileCSALB sunt invitați Radu Ghețea, președinte Libra Internet Bank, președinte de onoare ARB, Valeriu Stoica, conciliator onorific CSALB, profesor și avocat, într-o discuție moderată de Daria Niculcea, director executiv Juridice.ro. (mai mult…)

    Continuare
  • Cum te poți pregăti pentru 2025? Redu cheltuielile, economisește, fii precaut când te împrumuți. Începe cu organizarea unui buget personal!

    Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare. Invitații episodului 11 din #PodcasturileCSALB au analizat punctele nevralgice ale comportamentului financiar al românilor și au oferit soluții pentru consumatorii care vor să își administreze un buget personal sau vor să investească, să economisească și/sau să se împrumute.
    Prima sursă de venit suplimentar se găsește chiar în buzunarul nostru! O găsim după ce tăiem cheltuielile care nu sunt necesare, spun specialiștii în educație financiară în podcastul găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În al 11-lea episod din #PodcasturileCSALB sunt invitați Irina Chițu, analist financiar, manager Finzoom.ro și Adrian Căruceru, consultant finanțe personale, într-o discuție moderată de Cătălin Bălan, PR&Comunicare CSALB, ex-jurnalist.

    (mai mult…)

    Continuare
  • Recomandări pentru consumatorii care vor să ia credite

    Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Efectele se vor vedea în scăderea consumului populației, lucru care poate afecta întreaga economie. În aceste condiții, presiunea pe veniturile românilor va fi în creștere, iar aceștia trebuie să își securizeze cât mai bine finanțele personale. Printre recomandările specialiștilor se regăsesc: economisirea, un grad de îndatorare scăzut și păstrarea unui dialog permanent cu banca pentru a preveni situațiile dificile. În al 10-lea episod din #PodcasturileCSALB sunt invitați Ana Popescu, director retail Unicredit și Ionuț Ștefan, conciliator CSALB și consultant fiscal, într-o discuție moderată de Adrian Asoltanie, trainer și specialist în educație financiară.

    (mai mult…)

    Continuare
  • Ce așteaptă românii de la bănci: rate corecte, empatie și transparență

    În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori.  Pe de altă parte, consumatorii trebuie să se adapteze la digitalizare și să-și ferească propriile conturi de frauda bancară. În viitorul apropiat, tot ce poate face clientul singur în relație cu banca va deveni digital. Această independență a consumatorilor în relație cu accesarea produselor și serviciilor financiare vine cu riscul fraudelor bancare. Care sunt recomandările și strategia pe care instituțiile financiare le folosesc în lupta cu fraudele sunt printre temele discutate în podcastul găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). (mai mult…)

    Continuare
  • Record de negocieri în ultimii 9 ani la CSALB

    De la începutul anului s-au desfășurat, în medie, câte 4 negocieri zilnic între consumatori și bănci în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Numărul negocierilor a ajuns la 815, cel mai mare număr din cei aproape 9 ani de activitate ai CSALB. Cererile trimise de consumatori înregistrează o creștere de aproape 30% față de primele trei trimestre din 2023. O treime dintre cererile trimise de consumatori au venit prin intermediu avocaților, ceea ce arată că părțile aflate la un pas de litigiu încearcă să rezolve problema amiabil, cu ajutorul conciliatorilor. IFN-urile nu au acceptat nicio cerere de negociere dintre cele 750 primite. Dintre acestea, 100 de cazuri au fost rezolvate direct. Cele mai multe dintre solicitarile adresate IFN-urilor vizează ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit.

    CSALB reia seria podcasturilor în care este dezbătută relația dintre consumatori și bănci. În al 8-lea episod din#PodcasturileCSALB sunt invitați: Doru Bulată, consilierul președintelui Exim Banca Românească, Vasile Nemeș, conciliator CSALB și avocat, Constantin Rudnițchi, jurnalist și analist economic. (mai mult…)

    Continuare
  • Vară atipică între consumatori și bănci: cu 60% mai multe negocieri în cadrul CSALB

    În lunile de vară consumatorii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) cu 50% mai multe cereri decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori și bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie și august din 2023. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului și s-au derulat până în prezent 720 de negocieri. În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluționarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanțelor; ajutorul instituției financiare în cazurile de fraudă și înșelăciune în care au căzut victime consumatorii. (mai mult…)

    Continuare
  • Cu 30% mai multe împăcări între consumatori și bănci

    De la începutul anului românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului 2023. Menținerea la un nivel ridicat a indicilor ROBOR și IRCC, în funcție de care se calculează ratele creditelor cu dobândă variabilă, reprezintă principala cauză invocată în cererile de renegociere a contractelor de credit. Creșteri mai mari decât în cazul numărului de cereri s-au înregistrat în ceea ce privește negocierile propriu-zise (25%) și împăcările (31%). În prima jumătate a acestui an beneficiile obținute de consumatori din negocierile cu băncile sunt de aproximativ 1,5 milioane de euro. (mai mult…)

    Continuare
  • Fraudele online frânează digitalizarea bancară

    Perioada de incertitudine din prezent a dus la stagnarea cererii pentru creditele ipotecare și la creșterea economisirii. Bancherii observă chiar o tendință de economisire reflectată în produsele de investiții pe termen lung.  Nu aceeași precauție o arată consumatorii care se confruntă cu tentativele de fraudă bancară sau falsele oferte de investiții care circulă online. Din cauza acestora, procesul de digitalizare este frânat chiar de către instituțiile financiar-bancare care se văd nevoite să introducă mecanisme suplimentare de control pentru a crește siguranța tranzacțiilor. Sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în al 7-lea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Vladimir Kaliniv  și Valentin Cocean, într-o discuție moderată de Irina Chițu. (mai mult…)

    Continuare
  • Renegocierea ratelor este o soluție doar pe termen scurt. Consumatorii trebuie să-și regândească modul de viață

    Efectele crizelor actuale se vor vedea pe termen mediu și lung. Din acest motiv, soluțiile pe care băncile le oferă consumatorilor care întâmpină probleme în plata ratelor trebuie să fie sustenabile pe termen lung. Economisirea este una dintre aceste soluții. O altă rezolvare a impasului poate veni prin negocierea cu banca în cadrul CSALB, însă o ajustare a costurilor făcută de bancă trebuie însoțită de o regândire a modului de viață, din partea consumatorilor.

    Sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în al 6-lea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Bogdan Pleșuvescu și Camelia Popa, într-o discuție moderată de Norel Moise. (mai mult…)

    Continuare