-
Băncile din România oferă unul dintre cele mai moderne și performante sisteme de plăți din lume
- nov. 20, 2024
- In Comunicate de presa
-
Cum te poți pregăti pentru 2025? Redu cheltuielile, economisește, fii precaut când te împrumuți. Începe cu organizarea unui buget personal!
- nov. 06, 2024
- In Comunicate de presa
Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare. Invitații episodului 11 din #PodcasturileCSALB au analizat punctele nevralgice ale comportamentului financiar al românilor și au oferit soluții pentru consumatorii care vor să își administreze un buget personal sau vor să investească, să economisească și/sau să se împrumute.Prima sursă de venit suplimentar se găsește chiar în buzunarul nostru! O găsim după ce tăiem cheltuielile care nu sunt necesare, spun specialiștii în educație financiară în podcastul găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În al 11-lea episod din #PodcasturileCSALB sunt invitați Irina Chițu, analist financiar, manager Finzoom.ro și Adrian Căruceru, consultant finanțe personale, într-o discuție moderată de Cătălin Bălan, PR&Comunicare CSALB, ex-jurnalist. -
Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Efectele se vor vedea în scăderea consumului populației, lucru care poate afecta întreaga economie. În aceste condiții, presiunea pe veniturile românilor va fi în creștere, iar aceștia trebuie să își securizeze cât mai bine finanțele personale. Printre recomandările specialiștilor se regăsesc: economisirea, un grad de îndatorare scăzut și păstrarea unui dialog permanent cu banca pentru a preveni situațiile dificile. În al 10-lea episod din #PodcasturileCSALB sunt invitați Ana Popescu, director retail Unicredit și Ionuț Ștefan, conciliator CSALB și consultant fiscal, într-o discuție moderată de Adrian Asoltanie, trainer și specialist în educație financiară.
-
Ce așteaptă românii de la bănci: rate corecte, empatie și transparență
- oct. 09, 2024
- In Comunicate de presa
-
Record de negocieri în ultimii 9 ani la CSALB
- sept. 25, 2024
- In Comunicate de presa
CSALB reia seria podcasturilor în care este dezbătută relația dintre consumatori și bănci. În al 8-lea episod din#PodcasturileCSALB sunt invitați: Doru Bulată, consilierul președintelui Exim Banca Românească, Vasile Nemeș, conciliator CSALB și avocat, Constantin Rudnițchi, jurnalist și analist economic. (mai mult…)
-
Vară atipică între consumatori și bănci: cu 60% mai multe negocieri în cadrul CSALB
- aug. 28, 2024
- In Comunicate de presa
În lunile de vară consumatorii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) cu 50% mai multe cereri decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori și bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie și august din 2023. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului și s-au derulat până în prezent 720 de negocieri. În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluționarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanțelor; ajutorul instituției financiare în cazurile de fraudă și înșelăciune în care au căzut victime consumatorii. (mai mult…)
-
Cu 30% mai multe împăcări între consumatori și bănci
- iul. 24, 2024
- In Comunicate de presa
De la începutul anului românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului 2023. Menținerea la un nivel ridicat a indicilor ROBOR și IRCC, în funcție de care se calculează ratele creditelor cu dobândă variabilă, reprezintă principala cauză invocată în cererile de renegociere a contractelor de credit. Creșteri mai mari decât în cazul numărului de cereri s-au înregistrat în ceea ce privește negocierile propriu-zise (25%) și împăcările (31%). În prima jumătate a acestui an beneficiile obținute de consumatori din negocierile cu băncile sunt de aproximativ 1,5 milioane de euro. (mai mult…)
-
Fraudele online frânează digitalizarea bancară
- iun. 26, 2024
- In Comunicate de presa
-
Renegocierea ratelor este o soluție doar pe termen scurt. Consumatorii trebuie să-și regândească modul de viață
- iun. 12, 2024
- In Comunicate de presa
Efectele crizelor actuale se vor vedea pe termen mediu și lung. Din acest motiv, soluțiile pe care băncile le oferă consumatorilor care întâmpină probleme în plata ratelor trebuie să fie sustenabile pe termen lung. Economisirea este una dintre aceste soluții. O altă rezolvare a impasului poate veni prin negocierea cu banca în cadrul CSALB, însă o ajustare a costurilor făcută de bancă trebuie însoțită de o regândire a modului de viață, din partea consumatorilor.
Sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în al 6-lea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Bogdan Pleșuvescu și Camelia Popa, într-o discuție moderată de Norel Moise. (mai mult…)