-
Număr record de cereri pentru negocierile cu băncile în cadrul CSALB
- mai 13, 2020
- In Comunicate de presa
Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dacă anul trecut românii trimiteau către Centru, în medie, 41 de cereri de negociere pe săptămână, săptămâna trecută s-au înregistrat 122 de cereri, fiind recordul celor peste patru ani de funcționare a Centrului. Reacția consumatorilor a venit și după recomandările făcute de cele mai mari bănci comerciale din România, privind avantajele negocierilor în cadrul CSALB. (mai mult…)
-
Negocierile dintre consumatori și bănci se desfășoară în continuare, în ciuda pandemiei de coronavirus
- mart. 23, 2020
- In Comunicate de presa
Activitatea CSALB se derulează prin e-mail și telefon în timpul stării de urgență, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost asemănător cu cel dintr-o perioadă normală. Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de Euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.
(mai mult…) -
2,67 mil. EUR din negocierile consumatorilor cu băncile | De acum și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru servicii de plată și emiterea de monedă electronică
- ian. 30, 2020
- In Comunicate de presa
Negocierile realizate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 2,67 milioane de Euro consumatorilor și întregului sistem bancar din România în perioada 2016-2019. Aproape jumătate din această sumă (1,25 mil.Euro) reprezintă diminuarea eforturilor de plată în anul 2019. Odată cu creșterea valorii beneficiilor obținute din conciliere, a numărului de cereri și de înțelegeri dintre consumatori și bănci/IFN-uri, se extind și competențele Centrului. După aproape 4 ani de la începerea activității, CSALB este accesibil și persoanelor juridice.
(mai mult…) -
Cazuri record: O bancă șterge aproape 300 de mii de lei și 52 de mii CHF din datoriile unor consumatori
- ian. 15, 2020
- In Comunicate de presa
În cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au fost rezolvate cele mai importante cazuri, din punct de vedere valoric, din istoria concilierii dintre consumatori și bănci, în România. Un consumator din București a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ștergerea întregii datorii pe care consumatorul o mai avea de achitat. Același lucru s-a întâmplat și într-un alt caz social, din Oradea, pentru care aceeași bancă a șters suma de 51.930 CHF.
Ambele cazuri depășesc precedentul record valoric înregistrat la CSALB. Acesta era de 44.600 de Euro, înregistrat în aprilie 2019, în cazul unui consumator din Sighetul Marmației.
(mai mult…) -
Informare pentru consumatorii care se adresează CSALB cu cereri privind: ștergerea din Biroul de Credit, creanțe cesionate, credite acordate prin programul Prima Casă și plata primei de stat
- dec. 10, 2019
- In Comunicate de presa
În 2019, din cele peste 2.000 de cereri de conciliere cu băncile și IFN-urile, formulate de consumatori, aproximativ 11% au fost clasate de instituțiile financiar-bancare, din motive obiective. O detaliere a celor mai importante astfel de motive regăsiți în documentul alăturat. (mai mult…)
-
Prezentarea activității CSALB către jurnaliștii din Brașov. George Scripcaru, Primarul Municipiului Brașov a fost prezent la întâlnire. Exemple de cazuri soluționate pentru consumatorii din Brașov. (mai mult…)
-
Beneficiile negocierilor dintre consumatori și bănci depășesc 2 milioane de Euro
- nov. 19, 2019
- In Comunicate de presa
În ultimii trei ani și jumătate, negocierile purtate între consumatori și bănci/IFN-uri prin intermediul conciliatorilor, au adus beneficii ce depășesc 2 milioane de Euro. Valoarea medie a unui dosar care se referă la contractele de credit, soluționat în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este de aproximativ 2.150 de Euro. (mai mult…)
-
Până în luna octombrie 2019, băncile au acceptat mai multe cereri venite de la consumatori decît în tot anul 2018
- oct. 21, 2019
- In Comunicate de presa
În 2019, până la această dată, s-au format peste 560 de dosare de conciliere în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), față de cele 550 de dosare formate în tot anul trecut. Primele trei trimestre ale anului 2019 reflectă o evoluție importantă a activității CSALB. Cererile înregistrate în primele 9 luni arată o creștere cu 38% în raport cu numărul cererilor înregistrate în întreg anul trecut. O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB. Părțile au încheiat 197 de astfel de înțelegeri până în prezent, față de 97 de înțelegeri în tot anul anterior. (mai mult…)
-
CARAVANA CSALB LA SIBIU, 24 SEPTEMBRIE 2019. COMUNICAT DE PRESA
- sept. 24, 2019
- In Comunicate de presa
Prezentarea activității CSALB de la Sibiu. Exemple de cazuri soluționate pentru consumatori din Sibiu și Alba. (mai mult…)