×
  • De ce consumatorii și băncile se împacă mai rar

    Anul trecut, în 85% dintre negocierile purtate între consumatori și bănci, părțile acceptau soluția dată de conciliatorii CSALB. Trendul din ultimele luni arată o scădere a numărului de soluții acceptate. Acum, doar 80% din negocieri se încheie cu o împăcare. Cauza principală (65%) pentru care negocierile au eșuat o reprezintă refuzurile venite din partea consumatorilor. În documentul alăturat va spunem care sunt cauzele care stau la originea acestor refuzuri, precum și câteva exemple de soluții propuse de conciliatori, dar refuzate de părți. În plus, conciliatorii CSALB fac și câteva recomandări pentru consumatori, bănci și IFN-uri. (mai mult…)

    Continuare
  • Primii 5 ani ai CSALB. Ce ne propunem pentru următorii ani

    Sunt mai mult de 1.500 de negocieri între consumatori și bănci/IFN-uri începând cu 1 martie 2016, dintre care 1.300 s-au încheiat cu acordul părților. În total, consumatorii au obținut beneficii de 3,5 milioane de euro din aceste negocieri. Prin înființarea CSALB s-a creat cadrul legal pentru negocierea, pentru prima dată în România, pe marginea unui contract existent. Astfel, raporturile dintre bănci și consumatori au putut fi reechilibrate prin ștergerea sau eliminarea unor comisioane, diminuarea dobânzilor, ștergerea parțială sau totală a datorie. Recordurile valorice ajung până la 298.000 de lei, 52.000 de CHF sau 44.600 de Euro, iar unele cazuri și-au găsit rezolvarea într-o singură zi. 54% dintre creditele conciliate sunt în lei, 23% în euro și 20% în CHF. (mai mult…)

    Continuare
  • Recomandări CSALB către bănci: mai puține cereri clasate, mandate flexibile, negociere reală

    Într-o perioadă marcată de dificultățile economice generate de pandemie, reprezentanții CSALB recomandă instituțiilor financiar-bancare o serie de măsuri necesare pentru ca negocierile dintre consumatori și bănci să aibă rezultate mai bune. Principala recomandare se referă la cererile primite de CSALB de la consumatori, dar care sunt respinse de bănci/IFN-uri. Numărul acestora ar trebui să scadă, spun reprezentanții CSALB, mai ales într-o perioadă în care flexibilitatea băncilor/IFN-urilor și sprijinul acordat consumatorilor echivalează cu păstrarea încrederii acestora în instituțiile financiar-bancare. (mai mult…)

    Continuare
  • O bancă șterge 43.000 CHF și închide creditul unei familii din București. Reacția consumatorului

    Cazul unei familii din București exemplifică atât soluțiile care pot fi obținute în cadrul CSALB, cât și contribuția conciliatorilor în procesul de negociere, precum și activitatea propriu-zisă în concilierea online, care a devenit o obișnuință în perioada restricțiilor sanitare. Astfel, o familie cu trei copii, care își achita cu greutate ratele la două credite denominate în CHF, la două bănci diferite, a obținut în cadrul Centrului ștergerea completă a unei datorii și reducerea cu 30% a unui alt împrumut. Toate acestea s-au întâmplat în mai puțin de jumătate de an din momentul depunerii primei cereri. (mai mult…)

    Continuare
  • Număr record de cereri pentru negocierile cu băncile în cadrul CSALB

    Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dacă anul trecut românii trimiteau către Centru, în medie, 41 de cereri de negociere pe săptămână, săptămâna trecută s-au înregistrat 122 de cereri, fiind recordul celor peste patru ani de funcționare a Centrului. Reacția consumatorilor a venit și după recomandările făcute de cele mai mari bănci comerciale din România, privind avantajele negocierilor în cadrul CSALB. (mai mult…)

    Continuare
  • Negocierile dintre consumatori și bănci se desfășoară în continuare, în ciuda pandemiei de coronavirus

    Activitatea CSALB se derulează prin e-mail și telefon în timpul stării de urgență, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost asemănător cu cel dintr-o perioadă normală. Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui consumator din Cluj, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de Euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.
    (mai mult…)

    Continuare
  • 2,67 mil. EUR din negocierile consumatorilor cu băncile | De acum și persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru servicii de plată și emiterea de monedă electronică

    Negocierile realizate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 2,67 milioane de Euro consumatorilor și întregului sistem bancar din România în perioada 2016-2019. Aproape jumătate din această sumă (1,25 mil.Euro) reprezintă diminuarea eforturilor de plată în anul 2019. Odată cu creșterea valorii beneficiilor obținute din conciliere, a numărului de cereri și de înțelegeri dintre consumatori și bănci/IFN-uri, se extind și competențele Centrului. După aproape 4 ani de la începerea activității, CSALB este accesibil și persoanelor juridice.
    (mai mult…)

    Continuare
  • Cazuri record: O bancă șterge aproape 300 de mii de lei și 52 de mii CHF din datoriile unor consumatori

    În cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au fost rezolvate cele mai importante cazuri, din punct de vedere valoric, din istoria concilierii dintre consumatori și bănci, în România. Un consumator din București a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ștergerea întregii datorii pe care consumatorul o mai avea de achitat. Același lucru s-a întâmplat și într-un alt caz social, din Oradea, pentru care aceeași bancă a șters suma de 51.930 CHF.
    Ambele cazuri depășesc precedentul record valoric înregistrat la CSALB. Acesta era de 44.600 de Euro, înregistrat în aprilie 2019, în cazul unui consumator din Sighetul Marmației.
    (mai mult…)

    Continuare
  • Informare pentru consumatorii care se adresează CSALB cu cereri privind: ștergerea din Biroul de Credit, creanțe cesionate, credite acordate prin programul Prima Casă și plata primei de stat

    În 2019, din cele peste 2.000 de cereri de conciliere cu băncile și IFN-urile, formulate de consumatori, aproximativ 11% au fost clasate de instituțiile financiar-bancare, din motive obiective. O detaliere a celor mai importante astfel de motive regăsiți în documentul alăturat. (mai mult…)

    Continuare