×
  • BĂNCILE VORBESC ÎN PREMIERĂ DESPRE NEGOCIERILE CU CONSUMATORII

    Vizibil, cuantificabil și benefic – așa descriu băncile efectul implicării CSALB în rezolvarea problemelor dintre consumatori și instituțiile financiare. După aproape trei ani și jumătate de activitate a Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se constată o deschidere din ce în ce mai mare a instituțiilor bancare din România către rezolvarea pe cale amiabilă a problemelor cu consumatorii. Ce spun consumatorii despre relația cu băncile, care sunt nemulțumirile lor și ce greutăți întâmpină în plata ratelor, aflați din rezultatele unui sondaj de opinie online.

    (mai mult…)

    Continuare
  • Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat față de 2018 | Sondaj: ce așteaptă românii de la bănci

    De la începutul anului, 1.053 de persoane fizice au trimis către CSALB cereri de soluționare a nemulțumirilor cu băncile sau IFN-urile, cu 93% mai multe cereri decât în perioada similară a anului trecut. În ceea ce privește formarea dosarelor, creșterea în primele șase luni este de 25% față de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înțelegerile amiabile dintre consumatori și bănci, după sesizarea CSALB: părțile au încheiat peste 100 de astfel de înțelegeri în S1, mai multe decât în tot anul trecut.  (mai mult…)

    Continuare
  • Ce recomandă #Conciliatorii pentru negocierile consumator-bancă?

    CSALB lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor și instituțiilor financiar-bancare metoda concilierii și rezolvării conflictelor în afara instanțelor de judecată. Beneficiile soluțiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal ale acestei campanii de informare. În interviurile video#Conciliatorii dau sfaturi și recomandări pentru consumatorii și băncile care ajung să negocieze în cadrul CSALB îmbunătățirea unui contract existent sau rezolvarea unor neînțelegeri. Cum trebuie abordată negocierea cu banca? Care sunt limitele și avantajele negocierii pentru ambele părți? Care sunt cazurile care își găsesc rezolvare cel mai repede?  – sunt câteva dintre detaliile dezvăluite de #Conciliatorii care conduc aceste discutii. Interviurile video din campanie pot fi văzute aici: https://csalb.ro/corpul-conciliatorilor/ sau https://www.youtube.com/channel/UCfFZhzrqlG-YvmhHXnZ8d6A (mai mult…)

    Continuare
  • Caravana CSALB la Oradea, 20 iunie 2019 – Comunicat de presa

    Prezentarea activității CSALB în conferința de presă de la Oradea. Exemplificarea cazurilor soluționate cu consumatorii bihoreni. (mai mult…)

    Continuare
  • Profilul consumatorului român care vrea să negocieze cu banca, prin intermediul CSALB

    Bărbat, cu vârsta între 31-40 de ani, din București, care depune online o cerere pentru un credit de nevoi personale în lei și solicită instituției financiar-bancare găsirea unei soluții la problemele ridicate sau diminuarea comisioanelor. Acesta este profilul consumatorului care se adresează Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, potrivit statisticii proprii. (mai mult…)

    Continuare
  • Sumă record ștearsă de bancă, prin intermediul CSALB: 44.600 Euro

    Într-un caz social, un consumator din Maramureș a obținut ștergerea unei datorii de 44.621 de Euro în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. Practic, banca a acceptat ștergerea unei datorii aproape egale cu suma împrumutată inițial consumatorului. Soluția a fost propusă de conciliatorul Roxana Mustățea, după trei luni de discuții cu ambele părți implicate. (mai mult…)

    Continuare
  • Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60%. CSALB mărește echipa de conciliatori

    Aproape 500 români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile. În 2018, în aceeași perioadă, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creșterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. Cei patru conciliatori nou-veniți sunt specialiști în drept și în domeniul financiar-bancar. (mai mult…)

    Continuare
  • Caravana CSALB la Craiova, 21 martie 2018

    Ce pot obține consumatorii

    În ultimii trei ani peste 700 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB, au depășit suma de 1,4 milioane euro.

    În 2018, aproape 1.300 de români s-au adresat CSALB, dintre care 36 de cereri au venit din Județul Dolj. Într-un top național, Județul Dolj este pe locul 9 ca număr de cereri trimise către CSALB. Cele mai multe solicitări au venit din București și Ilfov (37% din total).

    Iată cum s-au rezolvat câteva dintre cererile sosite din Craiova: (mai mult…)

    Continuare
  • Se împlinesc 3 ani de la prima negociere dintre un consumator și o bancă, prin intermediul CSALB

    Din 2016 și până în prezent, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) s-a impus ca o soluție reală pentru tot mai mulți români. Peste 2.000 de consumatorii au ales, în ultimii trei ani, să nu mai meargă în instanță pentru rezolvarea problemelor cu băncile, ci să caute o soluție prin intermediul CSALB. (mai mult…)

    Continuare