-
Fraudele online frânează digitalizarea bancară
- iun. 26, 2024
- In Comunicate de presa
-
Renegocierea ratelor este o soluție doar pe termen scurt. Consumatorii trebuie să-și regândească modul de viață
- iun. 12, 2024
- In Comunicate de presa
Efectele crizelor actuale se vor vedea pe termen mediu și lung. Din acest motiv, soluțiile pe care băncile le oferă consumatorilor care întâmpină probleme în plata ratelor trebuie să fie sustenabile pe termen lung. Economisirea este una dintre aceste soluții. O altă rezolvare a impasului poate veni prin negocierea cu banca în cadrul CSALB, însă o ajustare a costurilor făcută de bancă trebuie însoțită de o regândire a modului de viață, din partea consumatorilor.
Sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în al 6-lea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Bogdan Pleșuvescu și Camelia Popa, într-o discuție moderată de Norel Moise. (mai mult…)
-
-
Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe
- mai 22, 2024
- In Comunicate de presa
Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ 60 de judecători din tribunale, judecătorii și Curți de Apel din mai multe județe ale țării au participat la Conferința organizată de Institutul Național al Magistraturii (INM) și Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB): „Protecția consumatorilor: cum alegem între soluționarea alternativă a litigiilor și procedurile judiciare?”
Judecătorii pot recomanda părților rezolvarea amiabilă chiar de la primul termen de judecată, fapt care ar degreva instanțele de judecată de procese lungi și costisitoare pentru toate părțile implicate. În ultimii trei ani au fost soluționate amiabil aproape 600 de litigii aflate pe rolul a 20 de instanțe din țară, iar cele mai multe au venit din Cluj, București și Mureș. (mai mult…)
-
Avantajele concilierii cu banca vs „darea în plată” și „falimentul personal”
- mai 15, 2024
- In Comunicate de presa
-
Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții
- apr. 24, 2024
- In Comunicate de presa
-
Populismul, principalul pericol pentru economie și sistemul bancar
- apr. 10, 2024
- In Comunicate de presa
-
De la conflict la negociere. Evoluția ultimilor 8 ani în relația consumatori-bănci
- mart. 27, 2024
- In Comunicate de presa
-
Ce solicită și ce obțin consumatorii de la bănci în 2024? 15 martie, Ziua Mondială a Consumatorilor!
- mart. 14, 2024
- In Comunicate de presa
De la începutul anului, peste 650 consumatori de servicii și produse financiare din România au invocat anumite probleme în derularea contractelor/serviciilor cu comercianții din sectorul financiar bancar și au solicitat băncilor/IFN-urilor o rezolvare amiabilă, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Până la jumătatea lunii martie, băncile au acceptat 175 cereri de negociere (dintr-un total de 420 cereri adresate băncilor).
De la începutul anului s-au încheiat, cu împăcarea părților, 140 de negocieri între consumatori și bănci. În 98% dintre negocierile purtate în acest an, părțile s-au împăcat. Iată câteva exemple despre ce au solicitat oamenii instituțiilor financiare și ce au obținut după negocierile intermediate de un conciliator CSALB. Toată procedura de soluționare amiabilă este gratuită pentru consumatori, durează în medie aproximativ o lună, iar cererea de negociere poate fi completată direct pe site-ul www.csalb.ro în 5-7 minute. Ziua mondială a drepturilor consumatorilor („World Consumer Rights Day”) este marcată în fiecare an pe data de 15 martie! Această zi promovează drepturile şi nevoile consumatorilor din toată lumea. La mulți ani! (mai mult…)