De la începutul anului s-au desfășurat, în medie, câte 4 negocieri zilnic între consumatori și bănci în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Numărul negocierilor a ajuns la 815, cel mai mare număr din cei aproape 9 ani de activitate ai CSALB. Cererile trimise de consumatori înregistrează o creștere de aproape 30% față de primele trei trimestre din 2023. O treime dintre cererile trimise de consumatori au venit prin intermediu avocaților, ceea ce arată că părțile aflate la un pas de litigiu încearcă să rezolve problema amiabil, cu ajutorul conciliatorilor. IFN-urile nu au acceptat nicio cerere de negociere dintre cele 750 primite. Dintre acestea, 100 de cazuri au fost rezolvate direct. Cele mai multe dintre solicitarile adresate IFN-urilor vizează ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit.
CSALB reia seria podcasturilor în care este dezbătută relația dintre consumatori și bănci. În al 8-lea episod din#PodcasturileCSALB sunt invitați: Doru Bulată, consilierul președintelui Exim Banca Românească, Vasile Nemeș, conciliator CSALB și avocat, Constantin Rudnițchi, jurnalist și analist economic.
- Numărul cererilor pe care consumatorii le-au trimis către CSALB este cu aproape 30% mai mare decât în perioada similară din 2023. Anul acesta, 2.050 dintre cereri sunt adresate băncilor, iar 750 au vizat relația consumatorilor cu IFN-urile.
- Din păcate, dintre cererile de negociere trimise IFN-urilor, niciuna nu a fost acceptată pentru negociere. Doar puțin peste 100 de cereri au fost rezolvate direct de către IFN-uri, fără implicarea unui conciliator, dar după ce consumatorul a trimis cererea către CSALB. Cele mai multe dintre solicitările adresate IFN-urilor vizează ștergerea din Biroul de Credit.
- Pe de altă parte, apetitul de negociere al băncilor urmărește anul acesta nu doar rezolvarea problemelor curente pe care le întâmpină consumatorii, ci și evitarea declanșării unor litigii în instanțele de judecată.