CUM COMPLETEZ O CERERE DE NEGOCIERE CU BANCA?

În cei peste șase ani de activitate operațională, CSALB a primit peste 11.000 de cereri din partea consumatorilor, adresate băncilor și IFN-urilor sau altor instituții financiare supravegheate și reglementate de Banca Națională a României.

Vă rugăm să completați fiecare rubrică din cerere www.cereri.csalb.ro, să vă descrieți situația clar și succint, să precizați în mod expres care este solicitarea dumneavoastră și să atașați cererii documentele justificative (ex: foto-copii ale actelor care demonstrează pierderea locului de muncă, diminuarea veniturilor, creșterea cheltuielilor, dovezi ale erorilor/problemelor reclamate, documente medicale etc).

 

De asemenea, este foarte important ca, în momentul în care depuneți cereri/solicitări direct către comerciant, să cereți din partea acestuia un număr de înregistrare, pentru a putea păstra documentul ca dovadă (ideal ar fi ca cererea să existe în două exemplare – în cazul în care este redactată pe suport de hârtie – dintre care unul să rămână la dumneavoastră cu numărul de întregistrare de la bancă/IFN).

 

Vă rugăm să ne transmiteți date de contact valide (e-mail, telefon, adresă poștală) și să vă asigurați că puteți fi contactați pe acestea. Prin verificarea adresei de e-mail vă asigurați de faptul că veți observa la timp informațiile nou-venite de la CSALB, de la bancă și/sau conciliator.

 

Tot prin e-mail vă dați acordul cu privire la conciliator și soluția propusă de acesta, iar în unele cazuri trebuie să răspundeți prin transmiterea unor documente suplimentare. În cazul în care nu răspundeți, cererea poate fi clasată și dosarul poate fi închis cu mențiunea ”consumator retras”.

 

Liviu Fenoghen, director CSALB: „Nu este nevoie de termeni juridici. Oamenii completează așa cum se pricep. Și noi ne mândrim că această simplitate este un semn de normalitate. Eu mă adresez CSALB și prin intermediul CSALB mă adresez băncii cu cuvintele mele.  Aproximativ 90% din cereri au ca obiect renegocierea unor contracte de credit. Pentru că aici este vorba despre efortul cel mai mare pe care îl fac consumatorii încercând să își plătească ratele la bancă.”

 

https://youtube.com/shorts/oDWMpssdonc

Radu Rizoiu, conciliator CSALB: „Multe bănci au început să copieze mecanismul CSALB la nivel intern. Au învățat că dacă se deschid și comunică cu consumatorii care au niște plângeri, ambele părți au de câștigat! Nu pierd nimic, nu le cad galoanele dacă stau și vorbesc cu omul să vadă despre ce este vorba!”