Alexandru Berea, director juridic BCR
Nela Petrișor, conciliator CSALB, fost judecator ÎCCJ, avocat
Gabriel Bălașu, jurnalist Euronews
- Nevoia de protecție a consumatorului a făcut legiuitorul român să îmbrace cadrul contractual foarte mult, să îl împăneze cu clauze – Alexandru Berea
- Încurajez clienții să discute cu funcționarii bancari atunci când doresc să accezeze un credit. Funcția de consiliere a băncii este foarte necesară – Alexandru Berea
- Legal design înseamnă simplificarea contractelor. Când va avea informația clară, structurată și simplă, consumatorul o va înțelege mult mai bine – Alexandru Berea
- Clauzele din contractele de credit sunt atât de tehnice, nu doar economic și financiar, dar și din punct de vedere juridic, încât sunt greu de înțeles de către un consumator obișnuit – Nela Petrișor
- Mulți consumatori, din dorința de a obține un bun prin credit, au acceptat contracte extrem de voluminoase, fără să le fie înțeles în totalitate – Nela Petrișor
- În conciliere nu este vorba despre cine are dreptate, ci de a ajunge la un rezultat satisfăcător atât pentru bancă cât și pentru client – Alexandru Berea
- Banca poate sfătui clienții cu care se află în proces să ceară judecătorului un termen pentru soluționare amiabilă în cadrul CSALB – Nela Petrișor
- Există un nou tipar de consumatori: persoane care nu ajung în instanță, nu notifică băncii o situație de dezastru pe plan personal, ci anticipează situațiile potențial dificile prin care ar putea trece – Nela Petrișor
- Darea în plată și falimentul personal sunt două instrumente brutale prin care renunți la dreptul de proprietate și trebuie să explici instanței cum ai ajuns în faliment – Alexandru Berea
- Persoanele care se află în dificultate au nevoie de o soluție imediată. La CSALB ai o hotărâre motivată, redactată și comunicată în doar 25 de zile – Nela Petrișor