Cum te poate ajuta CSALB?

Avem două proceduri pentru tine:

  1. PROPUNEREA UNEI SOLUȚII (CONCILIERE): procedura se finalizează după ce părțile au acceptat soluția propusă de conciliator prin Nota de Soluționare. Termenul în care părțile pot accepta/refuza soluția este de 15 zile de la comunicare. Părțile se pot retrage oricând din procedură.
  2. IMPUNEREA UNEI SOLUȚII (ARBITRAJUL): procedura se finalizează prin pronunțarea unei soluții care este obligatorie pentru ambele părți. Procedura este similară celei din instanțele de judecată, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, și se pot fixa de comun acord. Părțile nu se pot retrage din procedură.

Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.

Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instanțele de judecată și gratuite pentru consumator.

În atenția consumatorilor care completează cereri de intrare în negociere cu banca/IFN-ul!

  1. Pentru ca banca/IFN-ul să poată analiza cererea dumneavoastră, vă rugăm să completați fiecare rubrică din cerere, să prezentați într-o manieră concisă situația de fapt, să precizați în mod expres care este solicitarea dumneavoastră, iar în acest sens să atașați cererii documentele justificative (ex: Foto-copii ale actelor care demonstrează diminuarea veniturilor, creșterea cheltuielilor, dovezi ale erorilor/problemelor reclamate, documente medicale etc).
  2. De asemenea, vă rugăm să ne transmiteți date de contact (e-mail/telefon) valide și să vă asigurați că puteți fi contactați pe acestea. Prin verificarea adresei de e-mail vă asigurați de faptul că veți observa la timp informațiile nou-venite de la bancă și/sau conciliator. Tot prin e-mail vă dați acordul cu privire la conciliator și soluția propusă de acesta, iar în unele cazuri trebuie să răspundeți prin transmiterea unor documente suplimentare. În cazul în care nu răspundeți, cererea poate fi clasată și dosarul poate fi închis cu mențiuntea ”consumator retras”.
  3. Vă reamintim că cererile privind radierea/ștergerea din Biroul de Credit nu pot face obiectul unei negocieri în cadrul CSALB. Vă recomandăm să vă adresați direct băncilor/IFN-urilor pentru această solicitare!

Pașii pentru conciliere

Sună la 021.9414

(Apăsați pentru a forma numărul)

Pașii pentru arbitraj

Sună la 021.9414

(Apăsați pentru a forma numărul)

Care sunt pașii?

Consumatorul nemulțumit de relația contractuală cu instituția de credit (bancă/IFN), formulează o cerere către aceasta și, dacă nu este satisfăcut de răspunsul primit…

Documente

Procedura cu soluție propusă

În vederea transmiterii unei cereri cu privire la Procedura cu soluție propusă, vă rugăm să verificați informațiile din documentul următor.

Descarcă

Procedura cu soluție impusă

În vederea transmiterii unei cereri cu privire la Procedura cu soluție impusă, vă rugăm să verificați informațiile din documentul următor.

Descarcă

Informații utile pentru consumator – Procedura cu soluție propusă

Accesează drepturile și obligațiile consumatorilor:

Descarcă

Informații pentru consumator – Procedura cu soluție impusă

Accesează drepturile și obligațiile consumatorilor:

Descarcă

Formulare cereri

Descărcați cererea, o completați (în limba română sau în limba engleză) și o transmiteți la adresa de e-mail [email protected].

Pentru accesarea formularelor de cerere apăsați aici