CERERILE DE ȘTERGERE DIN BIROUL DE CREDIT
- sept. 19, 2022
- In Intrebari si raspunsuri
Orice înregistrare în BC, efectuată cu respectarea reglementărilor în domeniu, va rămâne în baza de date timp de 4 ani (de la ultima actualizare), indiferent dacă restanța a fost achitată între timp (4 ani de la achitarea integrală a creditului).
Din aceste motive, vă recomandăm să vă adresați direct băncilor și IFN-urilor pentru solicitări care vizează Biroul de Credit și să evitați intermediarii care promit sau garantează succesul radierii acestor înregistrări.
Începând cu anul 2019, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înregistrează o creștere a numărului de cereri prin care consumatorii solicită ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit. Din păcate, soluționarea acestor cereri nu se poate face printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, așa cum se întâmplă, de regulă, în cadrul procedurii de conciliere. CSALB trimite cererile primite către instituția de credit sau către instituția financiară nebancară, iar aceasta pot doar să verifice corectitudinea înregistrării consumatorului în această bază de date. Din acest motiv, majoritatea cererilor care au ca obiect ștergerea din Biroul de Credit sunt respinse de bănci și IFN-uri, fiind clasate. Restul sunt soluționate amiabil, după sesizarea CSALB. Adică, decizia de ștergere a înregistrării aparține comercianților și nu mai implică o negociere în cadrul Centrului.
O cerere către CSALB pentru ștergerea înregistrării în Biroul de Credit poate avea un rezultat doar în măsura în care această înregistrare a fost făcută în mod eronat de către comerciant.
Dana Dima, vicepreședinte BCR: „Există, din păcate, ca în orice piață “binevoitori” între ghilimele, care promovează această ștergere din Biroul de Credit ca fiind un mare succes. Nu este adevărat! Noi avem statistica clară. Ștergerile de la Biroul de Credit se întâmplă dacă acestea au fost erori operaționale. Și doar banca o poate face, în niciun caz terțe persoane. Banca pentru că știe exact dacă aceea a fost o eroare tehnică sau nu.”
https://youtube.com/shorts/Gnn1ZEco1Ak
Dana Dima, vicepreședinte BCR: „Există neliniștea clienților care spun: o singură rată am avut restantă, și aceea acum 5 ani. Pentru asta trebuie să mă ștergeți de la Biroul de Credit. Sunt bănci, inclusiv noi, care ne uităm cu foarte mare atenție la analiza aceasta și dacă acest lucru s-a întâmplat prin excepție și considerăm că este o excepție, noi acordăm creditul.”
CSALB AVERTIZEAZĂ: ATENȚIE LA FIRMELE CARE PROMIT ȘTERGEREA DIN BIROUL DE CREDIT!