-
Ce a făcut un consumator pentru ca banca să-i șteargă datoria de 43.000 CHF
- aug. 23, 2020
- In Aparitii in presa
Alina Radu, conciliatrul care s-a ocupat de acest dosar în cadrul CSALB: Am apreciat în acest caz faptul că banca a analizat cu atenție motivațiile consumatorului. Asta ar fi și recomandarea către bănci, în general: reprezentanții care participă la negocieri în cadrul CSALB trebuie să aibă răbdare cu solicitările, dar și cu nevoile consumatorului. În plus, să cunoască foarte bine speța și particularitățile cazului atunci când propun o soluție, cu atât mai mult cu cât unul dintre principiile concilierii este particularitatea cazurilor și a soluțiilor propuse în urma negocierilor. (mai mult…)
-
În același contex în care BCR, BRD și Banca Transilvania și-au îndrumat clienții să apeleze la conciliere, ING, Raiffeisen și CEC Bank prezintă avantajele negocierii în comparație cu instanțele de judecată. (mai mult…)
-
#stămacasă, conciliem online! Iată ce spun reprezentanții celor mai mari bănci din România! Pentru cei care au probleme în plata ratelor (scădere venituri, șomaj, probleme medicale etc), cea mai avantajoasă soluție pe termen lung este să ceară o negociere cu banca/IFN-ul în cadrul CSALB. Puteți obține beneficii pentru întreaga durată a creditului, nu doar amânarea ratelor pentru cel mult 9 luni. (mai mult…)
-
Ne dăm mâna online cu consumatorii și cu băncile! Instituirea stării de urgență din cauza COVID-19 nu afectează activitatea CSALB! Puteți completa și transmite cererile de intrare în negociere cu banca/IFN-ul direct din aplicația disponibilă pe www.csalb.ro. Un consumator din Cluj a luat un credit de nevoi personale cu ipotecă în anul 2008. A apelat la CSALB prin intermediul avocatului. Negocierile dintre el și bancă au fost intermediate de conciliator prin telefon și email. (mai mult…)
-
O bancă șterge 300 mii lei și 52 mii CHF din datoriile unor consumatori
- ian. 15, 2020
- In Aparitii in presa
Alexandru Păunescu, CSALB: “Sunt cazuri sociale, în care banca s-a uitat dincolo de cifre. Este o dovadă de responsabilitate socială. Cu toate acestea, am înregistrat în continuare din partea băncilor o serie de refuzuri pe care noi, cei de la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar nu le putem găsi ca justificate. Pe de altă parte, nu putem intermedia negocieri colective. Fiecare caz trebuie negociat individual cu banca.” (mai mult…)
-
Persoanele juridice pot solicita concilierea în cadrul CSALB, începând cu anul 2020
- ian. 14, 2020
- In Aparitii in presa
Competențele CSALB se extind! După aproape 4 ani de la începerea activității, CSALB este accesibil și persoanelor juridice pentru servicii de plată și emitere de monedă electronică. Problemele care pot face obiectul solicitărilor unor entități publice și private către CSALB sunt diverse: de la operațiunile prin intermediul ATM-urilor, la transferuri între conturi bancare, până la operațiuni de plată făcute prin internet banking sau prin telefonul mobil. (mai mult…)
-
CSALB are 21 de conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept financiar-bancar din România. Avocați, foști judecători, profesori universitari – conciliatorii sunt cei care intermediază negocierile dintre consumatori și bănci/IFN-uri. Hotărârea dată de conciliatori și acceptată de părți, are puterea unei hotărâri în instanță. (mai mult…)
-
La cererea Comisiei Europene, de 3 ani și jumătate, consumatorii își pot rezolva problemele cu băncile și IFN-urile fără să mai ajungă în instanță. La CSALB procedura este gratuită și durează mai puțin de trei luni. În urma negocierilor cu băncile, prin intermediul CSALB, românii pot obține (mai mult…)
-
Secretele concilierii. Ce îi emoționează pe conducătorii negocierilor dintre consumatori și bănci?
- nov. 11, 2019
- In Aparitii in presa
Septimiu Stoica este unul dintre cei 21 de conciliatori ai Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și vorbește despre cazurile care l-au marcat în activitatea sa. Profit TV, 7 noiembrie 2019. (mai mult…)