Datele statistice arată că numărul de consumatori care au adresat o cerere CSALB în T1 2022 (716 consumatori) a cunoscut o evoluție cu peste 10% în raport cu perioada similară a anului 2021 (644 consumatori). Dacă ne raportăm la cazurile rezolvate prin hotărâri, rezultatele la sfârșitul perioadei de referință a acestui an sunt cu aproximativ 60% mai bune față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind în creștere atât numărul de cereri primite, precum și numărul dosarelor de conciliere formate.
În primele trei luni din 2022, 133 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) și 112 au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB.
Față de aceeași perioadă a anului trecut, se observă o creștere a numărului de cazuri soluționate prin hotărâri (negocieri intermediate de conciliatorii Centrului și finalizate cu succes): astfel, de la 82 de hotărâri existente la finalul T1 2021, s-a ajuns la 133 hotărâri în primele trei luni ale anului 2022 (creștere la acest capitol cu 62%).
În perioada T1 2022, CSALB a înregistrat recordul de dosare formate într-o singură săptămână: în perioada 17-21 ianuarie s-au format 30 de dosare de conciliere. În același timp, T1 2022 este al doilea trimestru din punct de vedere al numărului de dosare formate, din întreaga perioadă de activitate a Centrului. Tot în primul trimestru al anului curent, CSALB a înregistrat o premieră națională: prima negociere încheiată cu împăcarea părților dintre o companie/persoană juridică și o bancă (obiectul negocierii vizând o operațiune de plată).
Totodată, în aceeași perioadă de referință, 112 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 24 cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 88 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri. Numărul de soluționări amiabile a crescut în comparație cu perioada de referință de anul trecut (când au fost soluționate amiabil 54 de cereri) cu peste 200%.
Din totalul cererilor conforme primite până la finalul T1 2022, 424 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 292 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.
La finalul T1 al acestui an, au fost înregistrate aproximativ 671 de solicitări telefonice, iar un număr de 59 persoane/consumatori au accesat chat-ul de pe site-ul CSALB.