Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: de la plăți online, la procedura de dare ȋn plată
- aug. 31, 2018
- In Comunicate de presa
Deși majoritatea cererilor se referă la credite, rate și comisioane, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) soluționează o gamă variată de probleme pe care le-aţi putea întâmpina în relația cu instituțiile financiar-bancare. De la rezervarea unei vacanțe, la situaţii legate de bani alocați prin programe finanțate din fonduri europene, CSALB propune soluții pentru cele mai diverse solicitări.
Anul acesta, CSALB a gestionat cazuri foarte variate, precum:
- Rezervarea unei vacanțe a dat bătăi de cap unui client: contul i-a fost debitat, deși site-ul de rezervări îl anunțase că are un card invalid. Banca la care avea cardul i-a restituit suma achitată.
- Pentru cei care fac constant achiziții online, diferența de curs dintre momentul plății și momentul procesării plăților poate fi solicitată băncii, prin intermediul CSALB. Mai mulți clienți au cerut băncilor banii rezultați din aceste diferențe.
- Există dosare ale clienților care au făcut cerere de dare în plată a locuinței. Scopul acestora a fost ca, prin negocierea cu banca, intermediată de CSALB, să își poată păstra apartamentul.
- Un consumator din Maramureș ne-a cerut ajutorul pentru eliberarea unor sume de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. Soluția propusă a fost eliberarea acelor sume.
- Nu în ultimul rând, unor consumatori, ca urmarea a cererii depuse prin intermediul CSALB, le-au fost ștrese, de către comerciant, datele înregistrate, în mod eronat, la Biroul de Credit.
Astfel, vă puteţi adresa CSALB ȋntr-o multitudine de cazuri: dacă aveţi popriri asupra sumelor exceptate de la executare (de exemplu, asupra banilor alocați prin programe finanțate din fonduri europene); plăți eronate sau probleme cu transferurile bancare; desființări de depozite înainte de scadență sau alte probleme legate de depozitele bancare; situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.
CSALB este o soluţie pentru tot mai mulţi români, ȋn primele șase luni ale anului, numărul celor care și-au rezolvat neȋnţelegerile cu banca sau IFN-ul prin intermediul Centrului crescând de peste 12 ori, la 188. În aceeași perioadă, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Despre CSALB:
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o organizație europeană, non-profit și independentă, înființată în anul 2016 pentru soluționarea alternativă a neînțelegerilor cu băncile sau cu IFN-urile, oferind posibilitatea de conciliere sau de arbitraj între client și bancă/IFN.
Descarca document